Zo te zien gebruikt u nog een oude webbrowser die niet langer wordt ondersteund en mogelijk onveilig is.

U kunt hier gratis upgraden naar de nieuwste versie van Internet Explorer.

U kunt er ook voor kiezen om over te stappen op een modernere browser zoals Firefox of Google Chrome

Resuldata B.V.

database marketing, onderzoek
Bedrijfsgegevens
Generaal van Heutszlaan 84
7316CK Apeldoorn

Website: http://www.resuldata.nl
Telefoonnummer: 0653397898

Contactpersoon
Naam: Dhr. Gerjan de Vries
Emailadres: gerjan@resuldata.nl
Telefoonnummer: 0653397898

Social Media
Twitter https://twitter.com/gerjan01
Google+ https://www.linkedin.com/profile/view?trk=hb_tab_pro_top&id=374725

Bedrijfsactiviteiten
database marketing, onderzoek

Uitgebreide beschrijving

Resuldata bestaat sinds 1996

Ik ben ermee begonnen na een uitstapje bij SPSS (oude liefde roest niet) en nadat ik een jaar of 10 de programma's Gedragsverandering en Monitoring en Evaluatie bij wat nu Agentschap NL heet, heb geleid. Daar heb ik veel geleerd over onderzoek en monitoring en de zaken die nodig zijn om verandering te realiseren, zowel in bedrijven (motivatieprogramma's) als in de samenleving (overheidsvoorlichting). Tussendoor heb ik nog drie jaren bij een organisatie-adviesbureau gewerkt dat overheidsprogramma's evalueerde en branche-organisaties adviseerde. Kennis te gelde maken en veel schijfervaring opgedaan.

 

Resuldata begon als bureau voor database marketing. Met behulp van SPSS deden we voorspelling over toekomstig koopgedrag. Op basis van historisch koopgedrag en onderzoek. Er werd dankbaar gebruik gemaakt vanPostcodesegmentatie: de data waren op 5PC beschikbaar.
Klanten in het MKB beschikten nauwelijks over databases die we konden analyseren. Vandaar dat we CRM erbij gingen doen: met CRM kun je een database vullen om vervolgens analyses op te doen. De eerste jaren vooral met Superoffice en Sales Manager. We konden to the point adviseren bij CRM-pakketselectie dankzij de database van Price Waterhouse. Met behulp van de data van Marktselect konden we ook Marktpenetratie-analyse doen en natuurlijkadressen leveren.

 

We ontwikkelden een mooi instrument voor de analyse van klanttevredenheid: de prioriteitenmatrix: op basis van significantie van correlaties wordt ingezoomd op de items die er echt toe doen en niet op al die andere die ook significante verschillen geven, maar niet relevant zijn. Uit het onderzoek bleek ook dat het maken van een fout die daarna goed wordt opgelost, een hogere klanttevredenheid realiseert dan wanneer je geen fout maakt! Nog een reden om je beste mensen op de helpdesk te zetten, met veel bevoegdheden om zaken te regelen. Met backward forecasting hebben we fundraisers geholpen een hoog renderend segmentatiemodel te maken voor hun mailingen. Voor veel MKB klanten hebben we op basis van hun eigen database en onze adressen Email campagnes gedaan voor B-to-B. Door klikgedrag te registreren konden we onze klanten concrete leads leveren.

 

Internet, Social Media en Cloud diensten hebben dit werk veranderd: campagnes worden met MailChimp geregeld; onderzoek wordt nu zelf gedaan met internetapplicaties; Google heeft met Analytics veel werk overgenomen; adressen en marktpenetratie doen we nu bijna automatisch met onze partner DataCollectief. De bezoekers van websites worden door Webleads geregistreerd.

 

Wat blijft is de marketingstrategie: waarom doe jij wat je doet en waarom zijn jouw klanten daarin geïnteresseerd? Letterlijk wat "bezielt" ze om jouw spullen of diensten te kopen en wie zijn dan jouw klanten? En heb je ook de goede mensen om je te inspireren? Zijn ze beter dan jij en waarom werken ze dan voor je?

 

Ofwel: wat is jouw propositie? En hoe ga je het realiseren om aan jouw propositie geld over te houden?

In het MKB duurt de strategie discussie vaak niet langer dan een ochtend en wordt het daarna uitvoering. Marketing wordt er een beetje bij gedaan door de directie-assistent. Dat is jammer, want er wordt wel geld uitgegeven. Strategie is belangrijk genoeg om elk jaar iets langer bij stil te staan en de kernvragen te formuleren. Als het aan mij ligt gaan we met het beantwoorden van die vragen nog een jaar of 10 door, voor het MKB. Kantoor in het mooiste huis van Apeldoorn!

Drs. Gerjan de Vries, sociaal- en bedrijfspsycholoog



Terug

Google Maps

Weergeven op kaart

Is bovenstaand profiel van uw organisatie, dan kunt u hieronder uw bedrijfsvermelding claimen en activeren waarbij u tevens direct member kunt worden.
U ontvangt direct een inlogcode waarmee u als member direct uw profiel kunt aanvullen.


Uw profiel wordt na goedkeuring door de beheerder van Apeldoorn Business Plaza geactiveerd waarna uw profiel zichtbaar is.

Activeer mijn bedrijfsvermelding

Members en partners van Apeldoorn Business Plaza

  • Saxion Hegescholen
  • Omnisport
  • De Wandel Fabriek
  • Bedrijvenkring Apeldoorn
  • Resuldata
  • Reinders
Profiteer van de voordelen als member van Apeldoorn Business Plaza Meld u nu aan

Gemeente Apeldoorn
Allround Support Groep
Piet Zoomers